Daca esti genul de persoana curioasa, dornica sa afle lucruri noi despre tara sa, si vezi mereu partea plina a paharului, atunci ideea petrecerii unui city break la Focsani o sa ti se para interesanta. Nu trebuie neaparat sa pleci in afara tarii pentru concediu. Poti sa ai parte si in Romania de zile frumoase si de relaxare, sa gasesti o cazare eleganta si sa descoperi monumente istorice sau naturale interesante. Asta am facut noi, si dupa ce am cautat sa vedem obiectivele turistice oferite de Focsani, am vizitat si Mausoleul de la Marasesti si pe cel de la Soveja, iar cu alta ocazie am ajuns la Rezervatia Cheile Tisitei, Cascada Putna si Focul Viu de la Andreiasu.

Orasul Focsani are o serie de obiective turistice interesante si un numar mare de cladiri istorice protejate la nivel national. In centrul orasului FOCSANI am gasit vechea BISERICA SFANTUL IOAN, ctitorita la mijlocul anilor 1600 de Domnitorul Tarii Romanesti Grigore I Ghica. O biserica in care s-a oficiat si nunta domnitorului muntean Gheorghe Bibescu, avandu-l ca nas pe Mihail Sturza- Domnul Moldovei.

Langa Biserica Sfantul Ioan am remarcat Obeliscul Unirii- un monument situat pe granita Moldovei cu Tara Romaneasca.

Obeliscul Unirii poarta la baza sa sculpturi in piatra, realizate sub coordonarea marelui nostru sculptor Ion Jalea. Aceste sculpturi reprezinta Unirea Principatelor Romane sub Alexandru I. Cuza.

In Focsani am apreciat si arhitectura interesanta a cladirilor Teatrului Gheorghe Pastia, a fostului Palat Administrativ- astazi Cladirea Prefecturii, ce are un frumos acoperis realizat dupa cele ale manastirilor din Suceava, cladirea Ateneul Popular, si Mausoleul Eroilor.

Tara Vrancei, o zona ce  gazduieste “maternitatea cutremurelor” din Romania, a fost locuita inca din neolitic, apoi de daci si de moldovenii din Familia Focsa-cei care au dat si numele orasului.

Focsaniul s-a nascut din unirea celor doua orase de granita din Principatele Romane, orase care erau despartite de Milcov, Focsanii Moldoveni si Focsanii Munteni.

Focsaniul a dat tarii cateva personalitati de mare valoare. Aici s-a nascut marele nostru pictor Gheorge Tattarescu, fondator, impreuna cu Theodor Aman, a Scolii de Arte Frumoase din Bucuresti, participant la revolutia de la 1848, pictor pe care “l-am intalnit” la Manastirea Ghighiu langa Ploiesti, la Capela Palatului Stirbey de la Buftea, la Biserica Coltea din Bucuresti, la Biserica Negru Voda din Campulung, s.a.m.d. Gheorghe Tattarescu a creat frumoase picturi, printre care amintesc: “Unirea Principatelor”, “Renasterea Romaniei”, “Romania Moderna”, portretul lui Balcescu.

Marele arhitect roman Ion Mincu, promotorul stilului neoromanesc. s-a nascut tot la Focsani, iar alti oameni de valoare cum sunt Anghel Saligny si Duliu Zamfirescu, au petrecut aici o buna parte din viata lor.

APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

Din Focsani, epicentrul seismic si viticol al tarii noastre, va recomand sa faceti un tur emotionant al mausoleelor interbelice inchinate eroilor neamului.

Noi am vizitat MAUSOLEUL MARASESTI, care este probabil cel mai important mausoleu din Romania, si un obiectiv emotionant care ar trebui vizitat de fiecare roman.

Mausoleul de la Marasesti a fost ridicat pe locurile victorioase ale Armatei Romane din Primul Razboi Mondial, si este un loc care te indeamna la reculegere in memoria sacrificiilor facute de bravii nostri soldati, dar si la o contemplare asupra istoriei, si poate chiar a firii umane, si a cauzelor care provoaca astfel de pierderi…

Mausoleul de la Marasesti (1)

Pana sa ajungem la mausoleu, am fost condusi pe aleea lunga, de busturile unor personalitati si eroi ai tarii, cum sunt: Ecaterina Teodorescu, Maresalul Alexandru Averescu, Generalul Ion Dragalina, Constantin Cristescu, Eremia Grigorescu si chiar Generalul francez Henry Berthelot (sau Burtalau, cum am inteles de la Djuvara ca-i ziceau romanii).

La Mausoleul Marasesti sunt ingropati mii de soldati romani cazuti victoriosi pe locul acesta, alaturi de comandantul lor Eremia Grigorescu, dar si de fetita erou Mariuca Zaharia, lovita si ea de un glont inamic, in timp ce furniza informatii Armatei Romane din nucul casei sale…Iar cu aceasta ocazie mi-am intalnit eroii din filmele, cartile si povestile copilariei mele…

Mausoleul de la Marasesti (8)

Mausoleul Marasesti a fost inceput in anul 1924 si inaugurat in 1938, fiind o constructie de dimensiuni considerabile, placata cu un frumos basorielief, ce a fost sculptat de renumitii nostrii sculptori Ion Jalea si Cornel Mendrea.

Mausoleul de la Marasesti (97)

In cadrul Mausoleului Marasesti este organizat si un muzeu interesant, asa ca, cei curiosi pot petrece mai mult de o ora aici. Program zilnic: 9-17.

Din pacate nu am vazut prea multi vizitatori, si atunci nu am putut decat sa ma gandesc ca vorbele generalului Eremia Grigorescu catre soldatii sai- “Pe aici nu se trece”, au fost intelese gresit de contemporanii mei romani…

APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

Am trecut si pe la SOVEJA, ca sa ne incarcam plamanii cu cel mai oxigenat aer din Romania. Aici, am facut o scurta plimbare prin fosta statiune comunista, astazi aflata in paragina, asa cum stiam chiar de la inceput, apoi, am vizitat Mausoleul Eroilor si Manastirea Soveja.

Biserica Manastirii Soveja e importanta pentru mine pentru ca este o biserica construita in Moldova de Domnul Tarii Romanesti Matei Basarab, care, prin schimbul acesta s-a impacat cu Domnitorul Moldovei Vasile Lupu, lasandu-l pe acesta sa-si construiasca la randul lui o biserica in Tara Romaneasca- si anume Biserica Stelea de la Targoviste.

Asa se explica cum de la intrarea in incinta Manastirii Soveja am vazut in turnul portii chipul lui Matei Basarab. Apoi, cum am intrat in curte, am vazut in fata manastirii piatra funerara a geografului roman Simion Mehedinti si vechile chilii unde revolutionarul pasoptist Alecu Russo a fost exilat, timp in care a descoperit si cules balada popular Miorita, publicata mai apoi de Vasile Alecsandri.

Infoturism, Focsani (20)
Infoturism, Focsani (19)
Infoturism, Focsani (21)
Infoturism, Focsani (22)

De la Focsani se pot vizita Cheile Tisitei si Cascada Putna, Orasul Onesti si Salina Targu Ocna, Ramnicu Sarat si palatul brancovenesc pe care-l gazduieste. Un alt traseu se poate face si la Mausoleul de la Marasti, unde este ingropat Maresalul Alexandru Averescu.

Va invit in incheiere sa descoperiti si alte trasee de pe harta taradacilor.ro: https://www.taradacilor.ro/2016/02/28/tara-dacilor-pe-harta/

harta obiectivelor turistice ale Romaniei, ce sa vezi, infoturist