Orasul Predeal ne-a gazduit de multe ori, mai ales iarna cand am venit la schi, dar am venit la el de atatea ori si in celelalte anotimpuri- atunci cand am fost cu copiii la parcul de tubing de la Cabana Trei Brazi, si cand am facut de aici traseele prin Canionul Sapte Scari, prin Canionul Tamina, la Cabana Poiana Secuilor, spre Cheile Rasnoavei, pana la Cabana Susai, pana la Cabana Girbova, s.a.m.d.  Tot aici se afla si Manastirea Predeal, un loc cu o priveliste montana superba si locul in care se odihnesc mai multi legionari.

Poiana Secuilor, Predeal, Valea Prahovei, obiective turistice Romania

POIANA SECUILOR mi se pare a fi in cel mai frumos loc din Predeal.

Am ajuns in Poiana Secuilor de multe ori, doar in vizita, ca sa mancam ceva pe terasa inconjurata de munti frumosi, dar si cand am stat aici peste noapte, impreuna cu un grup de prieteni. Vara, se organizeaza la Cabana Poiana Secuilor Festivalul Woodfolk, festival la care sunt invitati indragiti cantareti de muzica folk. Am decis sa stam peste noapte, pentru reamintirea anilor de studentie, cand petreceam pana tarziu la cate-o cabana, cu muzica si cu focul de tabara ce strangea intotdeauna cu placere prietenii in jurul caldurii lui si care lumina cu farmec serile la munte.

Imi place Poiana Secuilor pentru privelistea sa de vis, priveliste pe care nu o gasesti in aglomeratia Predealului. Imi place Cabana Poiana Secuilor si pentru ca aici se gateste in mod constant mancare la ceaun, si de vanat, si pentru ca de aici se pot face trasee scurte si usoare cu copiii.

Cat am stat la festivalul de folk ne-am bucurat de fiecare moment, si ne-am simtit foarte relaxati, mai ales pentru ca pe pajistea intinsa nu aveam grija copiilor, pe care-i puteam vedea usor de la masa.

Cu aceasta ocazie i-am cunoscut si pe simpaticii “lautari” de folk Titus Constantin si Ovidiu Mihailescu, cantareti care ne-au bucurat auzul in cele doua zile, cantand din amurgul linistitor al muntilor, cu rezonanta lor dumnezeiasca, pana in veselia noptii, cu dansul focului si al stelelor.

Foarte haioasele si vesele au fost piesele lor, unele scrise cu dragoste pentru natura, iar altele inspirate din viata cotidiana, piese pe care le ascult frecvent de atunci in masina. Am pastrat cu drag in minte mai ales versurile pieselor “Domnisoara Dana de la Cofetaria Ana“, “Lili“, “Capsuni”, “Cowboiul Nelu’, “Muntii mei” si “Luna in cascade“. Cu alta ocazie l-am cunoscut aici si pe Dinu Olarasu, si m-am indragostit pe loc de piesele sale: “N-ai nevoie de foarte multe”, “Zece ani”, “Ea nu ma lasa”, “Cu toare averile din lume”, “Suna-ma noaptea”, s.a.m.d.

Am vazut ca au concerte frecvente si in Bucuresti, si intentionam sa mai ajungem sa-i ascultam din nou live. Faini oameni!

Chiar daca conditiile cabanei sunt de baza, si nu am avut piscinele si stelele incercate mai jos in statiune, a meritat cu siguranta sa ajungem aici. Ca sa ajungi la Cabana Poiana Secuilor trebuie sa ajungi in primul rand la Cabana Trei Brazi- cantata de Grigoriu si de noi prin escapadele la munte, si apoi sa virezi dreapta pe un drum forestier pana la Cabana Poiana Secuilor. La Cabana Trei Brazi o sa gasiti si Complexul de Aventura si de Tubing- un loc foarte indragit de copilul nostru.

Tubbing, parc aventura Trei Brazi, Predeal, tiroliana, Poiana Secuilor, tir cu arcul, trasee prin copaci

Am vazut destui oameni venind pana la Cabana Poiana Secuilor pe jos, in plimbare, de la Predeal, sau doar de la Cabana Trei Brazi, si mi-a placut mult faptul ca politica cabanei nu le interzicea drumetilor sa manance la mesele restaurantului, sandwich-ul adus de acasa, fara sa fie nevoiti sa consume altceva de la ei.

poiana-secuiului-infoturism-37
APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

De la Poiana Secuilor am facut intre pauzele concertului si un traseu usor, de doua ore dus-intors pana in CHEILE RASNOAVEI. A fost o plimbare placuta pentru cei mici, iar pentru cei mai mari, care au incercat cea mai mare tiroliana din Romania, a fost cu siguranta o drumetie memorabila.

Cheile Rasnoavei sunt foarte spectaculoase. Am mai fost aici de cateva ori pentru marea tiroliana si traseele de via ferrata, dar si iarna, cand raul inghetat ne-a asteptat cu peisaje extraordinare.

Din Predeal se ajunge usor si la Canionul si Cascada Tamina de langa Canionul 7 Scari.

Pana la CASCADA TAMINA se poate merge pe un drum forestier prin padure, intr-un traseu pe jos de circa doua-trei ore dus-intors. Daca aveti noroc sa fie bariera ridicata, pentru ca mai sunt unele pensiuni care-si aduc ATV-urile pe aici, atunci puteti ajunge cu masina in 10 minute pana sus, si in 10-15 minute sa parcurgeti canionul pana la cascada.

Am inteles din presa ca autoritatile vor sa renoveze zona cascadei si a canionului Tamina, astfel incat sa fie mai atragatoare pentru turisti. Ar face foarte bine, mai ales ca indicatoarele sunt cam putine, iar drumul de acces prin dreapta este abrupt si neamenajat, pe cand cel prin canion se parcurge pe scanduri sau pe pietre fixate de iubitorii de natura…

Cum ajungeti sus la indicatoarele ce semnalizeaza Cascada Tamina, o sa gasiti ramnificate trei drumuri, unul in dreapta abrupt in jos care duce la cascada, unul in sus care duce la o rapa si altul in stanga care duce in canion.

Noi am luat-o pe cel din stanga, prin padure, la indrumarea unui vizitator, si dupa ce am trecut apa, in lipsa vreunui alt indicator, am mers mai departe pe poteca batatorita. Asa ne-am mai plimbat 20 de minute aiurea, urcand pana am dat iar in drumul forestier, si am coborat la indicatorul cascadei.

canionul-tamina-9

Acum stim si va putem spune si voua, ca imediat dupa ce treceti apa, trebuie sa faceti dreapta si sa o luati efectiv printre stanci, pe cursul apei, prin spectaculosul canion.

Este intr-adevar special aces loc, si este cel mai ingust canion pe care l-am strabatut pana acum. In schimb, Cascada Tamina este mica, fara un debit prea mare ca sa impresioneze.

APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

La CABANA SUSAI am ajuns din curiozitate, dar nu poti face prea multe pe aici. Probabil ca inainte, complexul spa alaturat oferea mai multe atractii, dar noi l-am gasit in renovare. Ne-am bucurat in principal de locul de joaca pentru copii si de mesele in aer liber. Din pacate nu ai de la terasa cabanei o panorama ampla, iar preturile sunt destul de mari. Se poate ajunge pana la cabana pe jos sau cu masina, pe un drum forestier bun.

MANASTIREA PREDEAL este o manastire cu o bisericuta modesta cu acoperis de sindrila, ridicata in anii 1700 de catre un preot roman.

Se afla langa podul de la intrarea in Predeal. cum vii dinspre Busteni si, desi am trecut de multe ori pe aici, indicatorul nu m-a atras spre manastire in niciun fel. Am venit cu aceasta ocazie pentru ca o mai vizitase un prieten, si-mi povestise de mormintele legionarilor omorati pe timpul lui Carol al Doilea, si de frumoasa priveliste a manastirii.

Pietrele de mormant ale legionarilor se afla langa o cruce mare, pe care sta scris si numele lor. Pe aceste pietre am gasit sculptata o cruce si gardul de inchisoare- un simbol al acestei miscari.

APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

Orasul Predeal gazduieste si doua monumente realizate de renumitii sculptori Oscar Han si Constantin Baraschi: Monumentul Scriitorului Mihail Saulescu– decedat in zona, in Primul Razboi Mondial si Monumentul Aparatorii Predealului.

Sper ca v-a placut articolul si ca v-am inspirat pentru urmatoarea destinatie de vacanta!

Va invit in incheiere sa descoperiti si alte trasee interesante din Romania: https://www.taradacilor.ro/2016/02/28/tara-dacilor-pe-harta/

harta obiectivelor turistice ale Romaniei, ce sa vezi, infoturist