VIA FERRATA IN CANIONUL VALEA LUI STAN

Traseul prin CANIONUL VALEA LUI STAN este unul dintre cele mai frumoase si spectaculoase drumuri pedestre din Romania iar datorita accesibilitatii lui este un traseu din ce in ce mai indragit de iubitorii de munte. Am intalnit aici oameni faini care au fost de mai multe ori pe acest traseu si care nu au ezitat sa revina, oameni din toate colturile tarii care au adus si alti prieteni cu ei pentru a se bucura de spectacolul oferit de canion si oameni curajosi care au parcurs traseul de dificultate medie cu micutii lor in spate :).

Valea lui Stan, Chei Romania (68)

Aveam acest obiectiv de a ajunge in Valea lui Stan de mai demult dar cum timpul este atat de scurt si cum sunt atatea locuri de vizitat in tara noastra, am ajuns abia acum. M-am intors de aici fericit, cu un sentiment de implinire si satisfactie si cu dorinta de a completa si eu cu informatii randurile celor ce promoveaza acest loc minunat.

Puteti ajunge in canion intr-o excursie de o zi din Bucuresti sau in timpul concediului, atunci cand aveti optiunea de a va caza in zona oraselor Pitesti si Curtea de Arges si de aici sa descoperiti si alte obiective turistice.

Traseul incepe la aproximativ 1.8 km dupa ce treceti de parcarea de la Cetatea Poienari, in sensul de urcare spre spectaculosul Transfagarasan.

Transfagarasan,

Daca veniti in weekend o sa vedeti in acea curba, dupa ce treceti un podet, o multime de masini parcate pe margine. Daca nu, ca si reper o sa gasiti pe partea stanga a drumului o troita de lemn de culoare rosie care seamana cu adapostul unui planton de graniceri, doua indicatoare ale traseului si, desenat pe parapetul de piatra, punctul rosu pe fundal alb pe care trebuie sa-l urmariti de-a lungul traseului.  Apasa pe denumirea scrisa cu litere mari pentru locatia exacta sau foloseste reperele de mai sus pentru a gasi usor locul de intrare in traseu.

Este bine sa verificati starea vremii inainte sa urcati pe traseu pentru ca ploile abundente pot provoca torenti ce pot antrena in drumul lor copaci, stanci si aluviuni ce se vor strange pe aceasta vale. Sa purtati incaltari de munte aderente pentru ca sunt multe obstacole, scari, pietre, grohotis si nu ati vrea sa va stricati o zi minunata iar, daca vreti, sa sunati inainte si la salvamont pentru a verifica starea canionului (http://www.salvamontcurteadearges.ro/ 0726686788 /0745826430). Cu aceasta ocazie vreau sa-i felicit pe salvamontisti pentru munca lor de a imblanzi si a face accesibil aproape tuturor acest traseu minunat. Am gasit traseul in stare foarte buna, fara sa fie nevoie sa parcurgem vre-un metru prin apa rece, pentru care am venit pregatiti cu sandale si cu prosoape. Chiar si undeva mai spre sfarsitul traseului, cand apa trebuia trecuta peste un copac, cei care si-au uitat acasa echilibrul au gasit un traseu de traversare pe pietre cativa metri mai sus.

Farmecul traseului este dat de multimea scarilor care te ajuta sa inaintezi si sa depasesti imensele stanci, de cablurile si de podurile metalice ce-ti permit sa traversezi de pe o parte pe alta cascadele formate de rau, de mersul pe deasupra micilor lacuri simtindu-te ca un mare alpinist, totul intr-un cadru natural salbatic, cu imagini de vis, cu inaltimi abrupte si stanci taioase. Este un traseu care seamana cu cel de la 7 Scari si care depaseste ca nivel pe cele din Cheile Rametului si Cheile Turzii.

APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

Noi am parcurs tot traseul in circa 3 ore dar este bine sa stiti ca traseul spectaculos prin canion incepe aproape imediat si se termina dupa circa 1 ora, asa ca daca nu aveti prea mult timp la dispozitie va puteti intoarce la masina pe unde ati venit, imediat dupa ce observati continuarea traseului prin padure. Daca aveti timp, continuati traseul prin padure urcand destul de accentuat pana cand o sa ajungeri intr-o poienita, iar de acolo nu mai e foarte mult pana la un drum forestier care conduce circa 4 km catre tunelul de langa barajul Vidraru si apoi 2 km ramasi pe marginea soselei pana la masina. Daca vreti sa scurtati drumul forestier si soseaua aglomerata a Transfagarasanului, de circa 1 ora si 30 de minute, atunci, daca veniti cumva cu doua masini si aveti loc, este bine sa lasati o masina la iesirea traseului spre drumul forestier. Noi aproape asa am facut, stiind de acest detaliu de la mai multi prieteni care au facut traseul. Am dus o masina undeva la inceputul drumului forestier dupa ce am trecut de tunel. Cum nu stiam exact unde iese traseul in drumul forestier si cum tunelul sperie putin o masina cu garda joasa, am lasat masina nu foarte departe de tunel. Am avut noroc si ca am gasit acolo o echipa de montaniarzi abia sosita din Craiova care a fost dispusa sa ne impartaseasca planul si astfel ne-am completat cu a doua masina necesara.

Daca aveam informatiile pe care o sa vi le impartasesc mai jos am fi lasat masina exact unde se termina traseul prin padure si incepe traseul pe drumul forestier, avand ca reper o vila parasita pe dreapta iar pe stanga undeva mai sus marcajul traseului, asa cum vedeti in poza de mai jos.

Drumul forestier este foarte bun, doar in tunel si cativa metri dupa trebuie sa mergeti cu atentie, dar fara nici un fel de teama chiar si pentru masinile cu garda joasa.

Sunt convins ca o sa va placa acest traseu si ma bucur pentru asta! Va rog sa dati share si like pe facebook pentru a ne promova tara la cat mai multe persoane!