Traseul prin CANIONUL VALEA LUI STAN este unul dintre cele mai frumoase si spectaculoase drumuri pedestre din Romania, iar datorita accesibilitatii lui este un traseu din ce in ce mai indragit de iubitorii de munte.

Am intalnit in Canionul Valea lui Stan oameni faini, care au fost de mai multe ori pe acest traseu, si care nu au ezitat sa revina, oameni din toate colturile tarii, care au adus si alti prieteni cu ei pentru a se bucura de spectacolul oferit de acest canion, si oameni curajosi, care au parcurs traseul de dificultate medie cu micutii lor in spate :).

Valea lui Stan, Chei Romania (68)

Tineam sa ajung in Valea lui Stan de mult timp, am ajuns abia acum. M-am intors fericit din acest loc, cu un sentiment de implinire si de satisfactie, si cu dorinta de a completa si eu cu informatii acest blog, si a intra in randurile celor ce promoveaza acest loc minunat.

Puteti ajunge in Canionul Valea lui Stan intr-o excursie de o zi din Bucuresti sau in timpul concediului vostru, atunci cand aveti optiunea de a va caza in zona oraselor Pitesti si Curtea de Arges, si de aici sa descoperiti si alte obiective turistice din zona.

Traseul pe Valea lui Stan incepe la aproximativ 1.8 km dupa ce treceti de parcarea de la Cetatea Poienari, in sensul de urcare spre spectaculosul Transfagarasan.

Transfagarasan,

Daca veniti in weekend o sa vedeti in acea curba, dupa ce treceti un podet, o multime de masini parcate pe margine. Daca nu, ca si reper, o sa gasiti pe partea stanga a drumului o troita de lemn de culoare rosie, troita care seamana cu adapostul unui planton de graniceri, apoi doua indicatoare ale traseului si, desenat pe parapetul de piatra, punctul rosu pe fundal alb, marcaj pe care trebuie sa-l urmariti de-a lungul traseului.  Apasa CANIONUL VALEA LUI STAN pentru locatia exacta, sau foloseste reperele de mai sus pentru a gasi usor locul de intrare in traseu.

Este bine sa verificati starea vremii inainte sa urcati pe acest traseu, pentru ca ploile abundente pot provoca torenti, ce pot antrena in drumul lor copaci, stanci si aluviuni, ce se vor strange toate pe aceasta vale. Sa purtati incaltari de munte aderente, pentru ca sunt multe obstacole, scari, pietre, grohotis, si nu ati vrea sa va stricati o zi minunata, iar daca vreti, sa sunati inainte si la salvamont, pentru a verifica starea canionului (http://www.salvamontcurteadearges.ro/ 0726686788 /0745826430). Cu aceasta ocazie vreau sa-i felicit pe salvamontisti pentru munca lor de a imblanzi si a face accesibil aproape tuturor, acest traseu minunat. Am gasit traseul in stare foarte buna, fara sa fie nevoie sa parcurgem vreun metru prin apa rece, pentru care am venit pregatiti cu sandale si cu prosoape. Chiar si undeva mai spre sfarsitul traseului, cand apa trebuia trecuta peste un copac, cei care si-au uitat acasa echilibrul, au gasit cativa metri mai sus un traseu de traversare pe pietre.

Farmecul traseului prin Valea lui Stan este dat de multimea scarilor care te ajuta sa inaintezi si sa depasesti imensele stanci, de cablurile si de podurile metalice ce-ti permit sa traversezi de pe o parte pe alta cascadele formate de rau, de mersul pe deasupra micilor lacuri, simtindu-te ca un mare alpinist, totul intr-un cadru natural salbatic, cu imagini de vis, cu inaltimi abrupte si stanci taioase. Este un traseu care seamana cu cel de la 7 Scari si cel din Canionul Horoabei, dar care depaseste ca nivel pe cele din Cheile Rametului si Cheile Turzii.

APASA AICI PENTRU MAI MULTE FOTOGRAFII

Noi am parcurs tot traseul prin Valea lui Stan in circa 3 ore, dar este bine sa stiti ca traseul spectaculos prin canion incepe aproape imediat cum intrati, si se termina dupa circa 1 ora, asa ca daca nu aveti prea mult timp la dispozitie, va puteti intoarce la masina pe unde ati venit, imediat dupa ce observati continuarea traseului prin padure. Daca aveti timp, continuati traseul prin padure, urcand destul de accentuat pana cand o sa ajungeri intr-o poienita, iar de acolo nu mai e foarte mult pana la un drum forestier care conduce circa 4 km catre tunelul de langa barajul Vidraru, si apoi 2 km ramasi pe marginea soselei pana la masina. Daca vreti sa scurtati drumul forestier si soseaua aglomerata a Transfagarasanului, de circa 1 ora si 30 de minute, atunci, daca veniti cumva cu doua masini si aveti loc, este bine sa lasati o masina la iesirea traseului spre drumul forestier. Noi aproape asa am facut, stiind de acest detaliu de la mai multi prieteni, care au facut traseul. Am dus o masina undeva la inceputul drumului forestier, dupa ce am trecut de tunel. Cum nu stiam exact unde iese traseul in drumul forestier, si cum tunelul sperie putin o masina cu garda joasa, am lasat masina nu foarte departe de tunel. Noi am venit cu o singura masina, dar am avut noroc ca am gasit chiar la intrare pe traseu o echipa de montaniarzi abia sosita din Craiova, si care a fost dispusa sa ne impartaseasca planul, si astfel ne-am completat cu a doua masina necesara.

Daca aveam informatiile pe care o sa vi le impartasesc mai jos, am fi lasat masina exact unde se termina traseul prin padure, si unde incepe traseul pe drumul forestier, avand ca reper o vila parasita pe dreapta, iar pe stanga undeva mai sus marcajul traseului.

Drumul forestier este foarte bun, doar in tunel si cativa metri dupa tunel trebuie sa mergeti cu atentie, dar fara niciun fel de teama ,chiar si pentru masinile cu garda joasa.

Sunt convins ca o sa va placa traseul prin Valea lui Stan si ma bucur pentru asta! Va invit in incheiere sa descoperiti si alte trasee de pe harta taradacilor.ro: https://www.taradacilor.ro/2016/02/28/tara-dacilor-pe-harta/

harta obiectivelor turistice ale Romaniei, ce sa vezi, infoturist